چطور فالورهايمان را افزايش دهيم؟

تاریخ ارسال : 1400/05/16

در اين بخش از زبان مارک زاکربگ کاملا دقيق و حساب شده ميخواهم بهتون بگم که چطور فالورهاي خودتان در اينستاگرام را افزايش دهيد. افزايش فالور در اينستاگرام به 2 دسته ارگانيک يا طبيعی،رايگان و پولی وتبليغاتی تقسيم ميشود. حالا ميخواهيم بدانيم هر کدام به چه صورت هست. 

- برای افزايش فالور به روش رايگان يا ارگانيک شما 2 روش خواهيد داشت:

1-توليد محتوا

2- رفتار هوشمندانه

توليد محتوا يعنی اينکه شما پست ها و استوری هايي بسازيد که مردم آنها را به اشتراک بذارند، بره توی اکسپلور ، هشتگ و... به طوری که شما بتوانيد فالور دريافت کنيد.

رفتار هوشمندانه قديم اين بود که ميگفتن فالو و انفالو کن نوتيفيکيشن بره اون بالا و خلاصه مردم ببينند و فالوت کنند اما ديگه قديمي شده بذاريمش کنار ، روشی که الان شما ميتوانيد استفاده کنيد لايک و کامنت هوشمندانه است.

لايک هوشمندانه چيست؟

لايک هوشمندانه يعنی شما بايد در قسمت هشتگ های مرتبط با حوزه کاريتون مثلا من دارم اينستاگرام مارکتينگ ياد ميدم يا ديجيتال مارکتينگ اموزش ميدهم بايد برم در قسمت هشتگ ها سرچ کنم و پست هايي که اونجا هست دونه دونه  لايک کنم،تا نوتيفيکيشن بره بالا وازاين طريق کاربران من را فالو کنند.

البته يه نکته ساعتی 20-30 تا پست لايک کنيد نه اينکه 200-300 تا در ساعت لايک کنيد که پيجتون منهل شه.

کامنت گذاری هوشمندانه چيست؟

کامنت گذاری هوشمندانه يک مقدار دقت بيشتری ميخواهد.شما يکسری پيج هايي که مرتبط با حوزه کاريتون هستند را فالو کنيد ومنتظر باشيد پست بگذارند، در همان دقايق اوليه کامنت بگذاريد و از طرف تعريف کنيد، مثلا خيلی عالی بود من استفاده کردم و...در عين حال که از طرف تعريف ميکنيد پيج خودتان را هم تبليغ کنيد، اين کار باعث ميشه که طرف کامنت شما را پين و لايک کند و از طريق اين مردم بيان شما را لايک کنند.

اگر شما فقط در کامنت فقط پيج خودتان راتبليغ کنيد، صاحب پيج مذکور اصلا از کار شما خرسند نميشود و کامنت شما راهم ريپورت ميکند و اخطار ميدهد زير پيج من تبليغات نکن و کلی اتفاق بد، پس اگر ميخواهيد رايگان رشد کنيد بايد هوشمندانه عمل کنيد.

- حالا ميرسيم به جذب فالور از طريق تبليغات

وقتی که شما فالورهاتون به يک حدی از روش ارگانيک رسيد و حس کرديد ديگه رشدش متوقف شده يا اينکه ميخواهيد سريعتر رشد کنيد اينجاست که بايد بريد سراغ تبليغات.

اما لازمه اينکه برويد سراغ تبليغات اين است که شما حتما به 1000 تا فالور اول رسيده باشيد . حداقل 30 پست داشته باشيد و حتما حتما به درامد از طريق پيجتون رسيده باشيد، اين مدلي نباشه که برويد تبليغات هم بکنيد 2000-3000 فالور بگيريد اما نتوانيد بفروشيد.چون پولتون سوخت ميره پس حتما اول فروش را انجام دهيد بعد به سراغ تبليغات برويد.

تبليغات در اينستاگرام به چهاردسته تقسيم ميشود : بلاگری- واينری- گسترده- غيرمستقيم.

روش غير مستقيم که برای خيلی برند ها و شرکت های بزرگه که اين مقاله مناسب صجبت در موردش نيست.

تبليغات واينری و بلاگری به اين صورت هست که توسط استوری انجام ميشود و خود شخص از خودش ويديو ميگيره و کسب و کار شما را تبليغ ميکند.

تبليغات گسترده يا public به اين صورت هست که شما خودتان پست و استوری را ميسازيد و به شخص ميدهيد که بذاره تو پيجش وتبليغات شما را انجام دهد.

اين تبليغات مناسب افرادی است که ميتوانند تيزر مناسبی برای خودشان بسازند اما بلاگری و واينری مناسب افرادی است که نميتوانند خودشان تبليغ بسازند.

حالا شما بايد بلاگرتون را برای تبليغات انتخاب کنيد و لازمه که پرسو جو کنيد و 2 يا 3 هفته بلاگر را دنبال کنيد و ببينيد برای ساير افرادی که تبليغ کردند چه نتيجه اي گرفتند.

از بحث انتخاب بلاگر که بگذريم ميرسيم به بحث بودجه بندی که خيلی مهم است.

قضيه بر اين اساس است اگر در ابتدای راه هستيد و ميخواهيد 10 ميليون هزينه کنيد ، بجای اينکه ريسک کنيد و به يک بلاگر ده ميليونی بدهيد برای تبليغات به 10 تا بلاگر کوچيک بدهيد و حالا هر هزينه اي که مدنظرتون هست اما تقسيم بندی کنيد چون هم ريسک کمتر ميشه و هم اينکه ميتوانيد استراتژی ها ی مختلفی را برای تبليغاتتون حس کنيد.

 

 

صفر تا صد آموزش اينستاگرام

هر آنچه برای فروش در اينستاگرام نياز داريد را به ساده ترين حالت ممکن و رايگان فرا بگيريد...

عارفه بياتی

نویسنده

4

مقاله

1400/05/15

تاریخ ایجاد